3606x
001260
2023-03-10

Kładka dla pieszych we Freischütz

W ramach rozbudowy o 4 pasy ruchu drogi federalnej nr 236 pomiędzy Dortmundem/Schwerte a węzłem Schwerte autostrady nr 1 odnowiono istniejący most dla pieszych i rowerzystów Freischütz.

Klient firmy Dlubal, Verkehrs- und Ingenieurbau Consult GmbH (VIC), był odpowiedzialny za analizę statyczno-wytrzymałościową mostu. Do analizy statyczno-wytrzymałościowej wykorzystano program RFEM, MES oraz SHAPE-THIN.

Konstrukcja i wymiarowanie

Most dla pieszych i rowerzystów Freischütz jest w planie łukowym dźwigarem Vierendeela, który stanowi rygiel integralnej konstrukcji ramowej. W programie RFEM, VIC zmapował główną konstrukcję wsporczą stalowego mostu z prętami wykonanymi z profili zamkniętych oraz fundamentami z elementami bryłowymi wykonanymi z betonu. Rozpiętość pomostu wynosi ok. 34 m. Obciążenia od pieszych oraz obciążenie od pojazdu musiały być uwzględnione jako obciążenia od ruchu drogowego.

Oprócz obliczeń statycznych według RE-ING 2-5, klasa trudności 3, zbadano również zachowanie drgań mostu. W wyniku analizy dynamicznej stwierdzono, że konstrukcja może być wzbudzana do niewielkich drgań jedynie przez normalny ruch pieszych, które nie mają wpływu na przydatność użytkową.

Miejsce B236 - Freischütz
58239 Schwerte
 
Klient

STOPNIE
Niemiecka Zjednoczenie Planowania i Budownictwa Drogowego GmbH
www.deges.de

Inżynieria budowlana, projektowanie i planowanie realizacji

VIC Planen und Beraten GmbH
www.vic-gmbh.de



Specyfikacja projektu

Dane modelu

Liczba węzłów 510
Liczba linii 384
Liczba prętów 157
Liczba powierzchni 44
Ilość brył 4
Ilość przypadków obciążenia 1
Ciężar całkowity 758,146 t
Wymiarowanie 35,124 x 27,338 x 7,846 m
Wersja programu 5.32.00

Czy mają Państwo jakieś pytania?